۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۷۷۸۸۲

مهمترین اخبار اقتصادی شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار

مهمترین اخبار اقتصادی شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰|قیمت طلا، سکه و دلار
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۴۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی شنبه 21 فروردین 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 42 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 460 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 300 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون  تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 42 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 390 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 515 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 گفتنی است،‌به دلیل شیوع کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 2 هفته تعطیل اعلام شده است؛ قیمت های درج شده در این خبر نیز با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 800 تومان و درهم امارات  6 هزار و 900 تومان اعلام شده است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و ... باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.

به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 252 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 772 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 583 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 17 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

 

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

در حالی که عرضه نفت تولیدکنندگان بزرگ در حال افزایش است و نگرانی ها در مورد تاثیر بحران کرونا بر تقاضای انرژی همچنان ادامه دارد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 16 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 63 دلار و 4 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می هم در پایان معاملات دیروز با 22 سنت کاهش به 59 دلار و 38 سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته شاهد کاهش 2 تا 3 درصدی بود اما همچنان فاصله زیادی با رقم پایین 60 دلار و 47 سنتی که دو هفته قبل تجربه شده بود داشت.
عمده فشار کاهشی وارد شده بر بازار ناشی از تصمیم گروه اوپک پلاس مبنی بر افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید بین ماه های می و جولای بوده است.
جیم ریترزبوش تحلیلگر بازار نفت در ایلینویز گفت: «چشم انداز مثبت تقاضا در بازار تا حد زیادی خنثی شده زیرا معامله گران نگران افزایش حدودا 2 میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک پلاس تا پایان ماه جولای هستند.»
در همین حال، موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، شرکت های حفاری آمریکایی تعداد سکوهای حفاری نفتی خود را در هفته اخیر بدون تغییر حفظ کردند. تحلیلگران انتظار دارند برای حفظ تولید در سطح فعلی سکوهای بیشتری لازم خواهد بود.
برقراری مجدد مقررات قرنطینه در بخش هایی از جهان و مشکلات به وجود آمده در برنامه های واکسیناسیون کشورها می تواند رشد تقاضای انرژی در ماه های آتی را با مشکل مواجه سازد.

 

جزئیات فعالیت بانک‌های دولتی و نیمه‌ دولتی از ۲۱ فروردین

علیرضا قیطاسی در خصوص نحوه فعالیت بانک‌ها از 21 فروردین ماه 1400 طبق بخشنامه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا، اعلام کرد: بانک‌ها در تمام کشور فعال بوده و کارکنان با توجه به وضعیت و شرایط هشدار هر شهر که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای هر شهر اعلام می‌شود، در محل کار حاضر خواهند شد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، طبق این بخشنامه کارکنان بانک‌ها در شهر‌های وضعیت «زرد» با 100 درصد پرسنل، در شهر‌های وضعیت «نارنجی» با دو سوم پرسنل و در شهر‌های وضعیت «قرمز» نیز با حضور 50 درصد کارکنان فعالیت خواهند داشت.

وی در پایان از مردم عزیز کشور درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود و کارکنان بانک ها، خدمات بانکی را به صورت غیر حضوری از منزل و محل کار دریافت کنند.

 

اپلیکیشن سامانه املاک و اسکان معرفی شد

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در راستای سهولت خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اپلیکیشن (برنامه کاربردی) این سامانه به آدرس https://amlak.mrud.ir/amlak.apk برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید در دسترس عموم قرار گرفته و برای استفاده، آن را دانلود کرده و در تلفن همراه خود نصب کنید.

همچنین دارندگان سیستم عامل ios می توانند از طریق مرورگر سافاری خود به سایت املاک و اسکان به نشانی https://amlak.mrud.ir/authenticate مراجعه و از طریق گزینه Add to Homescreen نسخه وب اپلیکیشن سامانه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

 البته مردم در مراجعه به آدرس‌های ذکر شده با پیام «با عرض پوزش/سامانه در حال بروزرسانی می باشد/لطفا چند ساعت دیگر مجدد مراجعه بفرمایید/ لطفا از تماس با بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی و ... خودداری بفرمایید.» مواجه می‌شوند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات